DGS ek tercih kayıtlar nasıl yapılır, gerekli belgeler neler?
DGS ek tercih kayıtlar nasıl yapılır, gerekli belgeler neler?
2024 Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ek yerleştirme sonuçlarının açıklanmasının ardından, adayların merakla beklediği ek tercih kayıtları da başladı. ÖSYM'nin yaptığı duyuruya göre, DGS ek tercih üniversite kayıtları 11 Kasım Pazartesi günü itibarıyla başladı. Bu kapsamda, bir yükseköğretim programına yerleşen öğrenciler, kayıt işlemlerini nasıl ve nereden yapacakları konusunda araştırmalarını sürdürüyor. Peki 2024-2025 DGS ek tercih kayıtları için gerekli belgeler neler?
2024 Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ek yerleştirme sonuçları, adayların büyük bir merakla beklediği şekilde açıklandı. Ek yerleştirme sonuçlarının ardından, üniversiteye yerleşen adaylar için kayıt işlemleri de başladı. 2024-2025 akademik yılı için DGS ek tercih üniversite kayıtları, 11 Kasım itibarıyla gerçekleştirilmeye başlandı. Bu yıl, kayıt işlemleri hem üniversitelere bizzat başvurularak hem de elektronik ortamda yapılabilecek.
DGS Ek Yerleştirme Sonuçları Öğrenildi
ÖSYM tarafından yapılan duyuruya göre, 25-31 Ekim 2024 tarihleri arasında alınan DGS ek tercihlerinin yerleştirme sonuçları açıklandı. Adaylar, TC kimlik numaraları ve aday şifreleriyle ÖSYM'nin sonuç sorgulama sayfasından (https://sonuc.osym.gov.tr) ek yerleştirme sonuçlarını öğrenebilecek. Kayıt hakkı kazanan öğrenciler, yeni eğitim-öğretim yılına adım atabilmek için gerekli işlemleri başlatmak üzere üniversitelere başvuracak.
Kayıt Tarihleri ve İşlemleri
DGS ek tercih kayıtları, 11-15 Kasım 2024 tarihleri arasında üniversiteler tarafından gerçekleştirilecek. Elektronik kayıtlar ise, 11-13 Kasım 2024 tarihleri arasında yapılabilecek. Adaylar, ilgili üniversiteye başvuru yaparak ya da internet üzerinden elektronik kayıt yaptırarak bu işlemleri tamamlayabilecekler.
Kayıt İçin Gerekli Belgeler
DGS ek tercih üniversite kayıtları için adayların hazırlaması gereken belgeler, her üniversiteye göre değişiklik gösterebiliyor. Ancak genel olarak istenen belgeler şu şekildedir:
-Ön lisans diploması veya geçici mezuniyet belgesi aslı
DGS sonuç belgesi ve yerleştirme puanlarını gösteren sonuç belgesi
-Nüfus cüzdanı fotokopisi
-Vesikalık fotoğraf
-Transkript (onaylı)
-Önlisans ders içerikleri (onaylı)
-Askerlik çağındaki adaylar için askerlik durum belgesi
Benzer Haberler
KYK bursu ilk ödeme ne zaman?
DGS ek tercih kayıtlar nasıl yapılır, gerekli belgeler neler?
AUZEF sınav sonuçları açıklandı mı, ne zaman açıklanacak?
Minik öğrenciler, lösemili çocukların hayatlarına dokundu
Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencilerine ödül
Manavgat Belediyesi'nden YKS öğrencilerine 'Dijital Dershane' desteği
Elmalı'da öğrenciler Büyükşehir Belediyesi yurdunu tercih ediyor.
Muratpaşa Belediyesi öğrencileri için başlattığı ücretsiz okul menüsü desteğine devam ediyor.