Antalya Devlet Tiyatrosu, ruhsal labirentlerin en mahrem ve yakıcı gerçekliğini sahneye taşıyor:
Antalya Devlet Tiyatrosu, ruhsal labirentlerin en mahrem ve yakıcı gerçekliğini sahneye taşıyor:
Bilinçaltının Sınırlarında Bir Sesleniş: “KIZIMIN RUH HALİ TESTLERİNDE ÇOĞUNLUKLA ‘BAZEN’ İ İŞARETLİYORUM”
Antalya Devlet Tiyatrosu, ruhsal labirentlerin en mahrem ve yakıcı gerçekliğini sahneye taşıyor: “KIZIMIN RUH HALİ TESTLERİNDE ÇOĞUNLUKLA ‘BAZEN’İ İŞARETLİYORUM”. Avustralyalı yazar Kendall Feaver imzalı, ödüllü bu eser, günümüz genç nüfusunun antidepresanlarla örülü yaşamlarına ve bireyin kendi doğal denge arayışına sanatsal bir mercek tutuyor.
Özgün Bir Metin, Evrensel Bir Çığlık…
Oyun, yedi yaşında intihar teşebbüsünün ardından psikolojik bozukluk tanıları konulan ve yıllarca antidepresan kullanan Anna'nın hikâyesini merkeze alıyor. Artık bir yetişkin olan Anna, ilaçsız bir yaşamın kapısını aralamak isterken, annesi Renée'nin sürekli müdahalesi, ikilinin kırılgan anne-kız ilişkisi dengesini tehdit ediyor.
Feaver'ın “2015 Bruntwood Oyun Yazarlığı Ödülü” ve “2018 Birleşik Krallık Tiyatro Ödülü En İyi Yeni Oyun” ödüllerini alan eseri, bireylerin ruhsal durumları üzerindeki aile ve sosyal çevre etkilerini, travma sonrası stres bozukluğunu dışavurma biçimlerini incelikle işliyor.
Çevirmenin Kaleminden: Semih Değirmenci ile Bir Söyleşi
Eserin ruhunu Türkçeye taşıyan Semih Değirmenci’nin engin görüşleriyle çevirinin kalbine indiğimizde, metnin güncel ve evrensel yankıları belirginleşiyor. Değirmenci, bu metnin ülkemizde de son dönemde sıkça karşılaşılan, genç kuşağın antidepresanlarla olan "kol kola" yaşantısına tutulan güçlü bir mercek olduğunu vurguluyor.
Usta çevirmene göre oyun; yalnızca ilaç kullanıp kullanmamanın hayata etkilerini değil, aynı zamanda aile ve sosyal çevrenin bireyin ruhsal haritasını nasıl çizdiğini, travma sonrası stres bozukluğunun sessiz çığlıklarını nasıl dışavurduğunu da gözler önüne seriyor. Bu 'ince işlenmiş metinin, profesyonel destek arayışının zorlu yollarını ve ne yazık ki psikolojik desteğe erişimin herkes için eşit olmadığı, bu durumun vahametini tüm çıplaklığıyla sahneye taşıdığını belirtiyor. Değirmenci son olarak, oyunun başlığının sıradan bir çeviri değil, metnin damarlarından çekilip alınmış dramaturjik bir tercih olduğunu, bir kesitten fışkıran o 'bazen' kelimesinin evrensel ruh halini özetlediğini ekliyor.
Antalya Devlet Tiyatrosu'nun sahnelediği bu derinlikli yapımın çevirisi Semih Değirmenci'ye aitken, yönetmenlik koltuğunda Can Ali Çalışandemir oturuyor. Oyunun görsel atmosferi, Dekor ve Kostüm Tasarımında Rabia Kip Telek, Işık Tasarımında Önder Ay ve Video Mapping Tasarımı da R. Onur Duru tarafından yaratılıyor. Müziği Berkay Özideş, Dans ve Hareket Düzeni ise Yeşim Alıç'a ait oyunun, Dramaturjisini Alperen Kartal üstlenirken, Yönetmen Yardımcılığını E. Şule Gezgöç yürütüyor.
Dört kişilik güçlü oyuncu kadrosunda: Anna karakterinde; Buse TORLAK, Renee karakterinde Süheyla GÜZEL ÇÖLLÜ, Vivienne karakterinde Meltem GÜLENÇ, Oliver karakterinde ise Şükrü GÜREL yer alıyor.
İki perde, 1 saat 55 dakikalık oyun, +16 yaş üstü izleyiciye hitap ediyor.
10 Aralık 2025 Çarşamba günü Haşim İşcan Kültür Merkezi Devlet Tiyatrosu Sahnesi’nde prömiyer yapacak Antalya Devlet Tiyatrosu'nun iddialı yeni yapımı “KIZIMIN RUH HALİ TESTLERİNDE ÇOĞUNLUKLA ‘BAZEN’İ İŞARETLİYORUM”, 11-12-13-17-18-19-20 Aralık tarihlerinde de sanatseverlerle buluşmaya devam edecek.
Biletler, Haşim İşcan Kültür Merkezi Gişesi ve biletinial.com adresi üzerinden temin edilebilir.
YAZAR-HABER :YASİN AYTAN
MUHABİR:GÖKHAN CANA
Tepkiniz ne oldu?